Administration

Administration

Learnmark Efteruddannelse

Sociale medier til professionelt brug

Bliv dygtig til at brande din virksomhed og dine ydelser på sociale medier. Deltag i kurset "Anvendelse af sociale medier i virksomheden".

Dit udbytte

På kursets lærer du at

  • målrette kommunikationen til din målgruppe
  • markedsføre og brande din virksomhed effektivt på sociale medier
  • skrive skarpe tekster og vælger gode billeder til dine opslag 
  • planlægge årshjul for aktiviteter, så din virksomhed er synlig på de sociale medier 
  • afholde konkurrencer, der overholder gældende regler herunder GDPR
  • lave videoer til dine sociale medier
  • bruge AI til korrektur og fremstilling af billeder.

Målgruppe

Kurset er for dig, der arbejder med sociale medier, som en del af dit job. 

Tilmeld dig i dag og få værktøjerne til at lave opslag, der skaber værdi for din virksomhed.

Hør mere om kurset til et kort online møde

Mandag den 6. oktober 2025 og torsdag den 23. oktober kan du høre mere om kurset "Anvendelse af sociale medier i virksomheden" til et kort online møde med underviserne Heidi Nørgaard Kjær og Anette Tyrsted Hemmingsen.  Her vil de blandt andet fortælle om: 
  • De konkrete værktøjer, du får med hjem fra kurset
  • Undervisningsformen
  • Hvordan du tilmelder dig, og hvordan du søger om fx VEU i forbindelse med kurset.
Tilmelding til Teamsmødet
Du tilmelder dig Teamsmødet ved at sende en mail til underviser Heidi Nørgaard Kjær på E: hekj@learnmark.dk

Anvendelse af sociale medier i virksomheden

Vi har pt. ingen hold på dette kursus. Hvis du skriver dig op via kursusagenten, får du besked, når vi opretter nye hold.
Priser
Pris for faglærte/ufaglærte i job eller selvforsørgende:
DKK 624,00
Pris for øvrige deltagere (Jobcenter betaler for ledige):
DKK 1.869,85

Om kurset


AMU-fag, fagnummer: 49556

Varighed: 3 dage

Mål
Deltageren kan anvende sociale medier til markedsføring og branding af virksomheden. Deltageren kan formulere tekst, anvende billeder, konkurrencer, storytelling og andre midler på de sociale medier, til at kommunikere med virksomhedens kunder, leverandører og andre interessenter. Deltageren kan anvende sociale medier til målrettet at fastholde og tiltrække kunder, samt udbygge kundeloyalitet i virksomheden. Deltageren kan medvirke ved udvikling af virksomhedens e-koncept og kan anvende sociale medier, der understøtter virksomhedens e-strategi. Deltageren kender lovmæssige krav ved brug af sociale medier, herunder GDPR.

Målgruppe
Kurset retter sig mod faglærte og ufaglærte medarbejdere, der arbejder med markedsføring, kommunikation og kunderådgivning via sociale medier i virksomheden.

Kursusbevis
Der er en skriftlig og praktisk prøve til uddannelsen