BESKÆFTIGEDE
Virksomheder og selvstændigt erhvervsdrivende skal tilmelde kursister via skolens hjemmeside eller på voksenuddannelse.dk.
Ansøgning om VEU-godtgørelse og tilskud til befordring skal også søges digitalt via voksenuddannelse.dk.
Hvis du har behov for hjælp til den digitale tilmelding til AMU-kurser eller ansøgning om VEU-godtgørelse, er du altid velkommen til at kontakte en af kursussekretærerne ved Learnmark Efteruddannelse. Find kontaktoplysninger her på siden.
LEDIGE
Du kan reservere en plads via Learnmark Horsens' hjemmeside, pr. telefon eller e-mail, så sørger vi for den videre tilmelding.
Vær opmærksom på, at aftale om efteruddannelse som ledig er betinget af samtykke fra din a-kasse og/eller jobcenter.
OVERSIGTSKORT
- Download oversigtskort over Vejlevej 150, Horsens (pdf)
- Download oversigtskort over Strandpromenaden 4c, Horsens (pdf)
GOOGLEKORT
KØRSELSVEJLEDNING
Bil - Vejlevej
Kommer du i bil kan du parkere på en af centrets mange parkeringspladser. Der kan parkeres på de indrettede P-pladser.
OBS til GPS: Der er indkørsel via Uraniavej.
Bil - Strandpromenaden
Kommer du i bil kan du parkere på en af centrets mange parkeringspladser. Der kan parkeres på de indrettede P-pladser foran og bag Learnmark Efteruddannelse på Strandpromenaden 4C.
Tog
Kommer du med toget kan du stå af på Horsens Hovedbanegård, og tage en af bybusserne hertil.
Se rutekort og køreplaner på midttrafik.dk
Regionalruter
Du kan også tage en regionalbus hertil.
Du kan se alle regionalruter og deres tider på midttrafik.dk
Cykel og knallerter
Cykler og knallerter kan stilles ved det indrettede p-område foran hovedindgangen.
Indenfor brancherne er der forskellige krav til typer af arbejdstøj og værnemidler.
Når du færdes i værkstederne, skal du have sikkerhedssko på.
Hvis der på kurset er krav om særligt sikkerhedsudstyr, står det i din indkaldelse.
Tobaksfri undervisningstid fra 1. august 2021
Fra 1. august 2021 er Learnmark Horsens som alle andre uddannelsesinstitutioner i Horsens og resten af Danmark.
Det betyder, at elever, kursister og medarbejdere på skolens tre adresser (Strandpromenaden 4c, Vejlevej 150 og Stadionsvej 2) ikke må forbruge tobaksprodukter fra kl. 8.00 til kl. 17.00, hvor det sidste undervisningsmodul slutter.
Tobaksforbuddet er også gældende uden for skolens område, og man må derfor ikke forlade skolens område for at forbruge tobaksprodukter i skole- og arbejdstiden.
Politikken gælder for alle typer af tobaksforbrug, herunder også E-cigaretter og snus.
Sociale arrangementer som fx fester, bar og caféer er også tobaksfri og brug af tobaksprodukter betyder bortvisning fra arrangementet.
På studieture er der tobaksfri tid i al den fælles planlagte tid. Derudover skal man følge stedets regler.
Læs mere om sanktioner i forbindelse med brud på reglerne om tobaksfri undervisningstid i studie- og ordensreglerne på den pågældende uddannelse.
Learnmark Horsens uddanner rygestop-coaches, som kan hjælpe elever, kursister og medarbejdere med ønsket rygestop.
Den tobaksfrie undervisningstid indføres som lov pr. 1. august 2021. Formålet er at begrænse antallet af nye rygere, skabe flere gode leveår i de unges fremtid samtidigt med at forbedre indlæringsevnen og den generelle trivsel og sundhed.
Du kan holde gratis og ubegrænset i afmærkede parkeringsbåse.
Parkerer du uden for de afmærkede båse, kan det medføre parkeringsafgift.
Vores kantiner har et bredt udvalg af morgenmads- og frokostretter.
Du kan købe kaffe/te, rundstykker, frugt, kage, håndmadder osv., eller du kan sammensætte din egen salat i salatbaren eller købe en portion af dagens ret.
Har du eller din virksomhed ønsker om tilkøb af kursusforplejning for et helt hold, kan du kontakte vores kursussekretærer.
Se vores forplejningstilbud her: Forplejningstilbud til virksomheder
ÅBNINGSTIDER - VEJLEVEJ
Mandag - torsdag: 07:30 - 8:15, 9:00 - 11:00 og 11:25 - 14:00
Fredag: 07:30 - 8:15, 9:00 - 11:00 og 11:25 - 13:00
I uge 42, 7, påsken og uge 25, 26, 27 og 31 kan åbningstiderne være ændrede, og vi har et mindre udvalg, end normalt.
ÅBNINGSTIDER - STRANDPROMENADEN
Mandag - fredag: 07:30 - 8:15, 9:15 - 10.15 og 11:15 - 14:00 (OBS Fredag lukker kantinen kl. 13.00)I uge 42, 7, påsken og uge 25, 26, 27 og 31 kan åbningstiderne være ændrede, og vi har et mindre udvalg, end normalt.
MED EN IT-RYGSÆK FÅR DU
- Mulighed for at få tekster fra undervisningen læst højt
- Adgang til et bibliotek med digitale tekster, som du kan få læst højt på computeren.
- Hjælp til at stave
- Kendskab til, hvordan mobiltelefonen eller din tablet kan hjælpe dig med at læse og stave
- To timers vejledning, hvor vi viser dig, hvordan du bruger IT-rygsækken
Du skal sørge for at få fat i din IT-rygsæk, inden dit AMU-kursus begynder.
Det er vigtigt at skolen får besked så tidligt som muligt.
MERE INFORMATION
Kontakt en sekretær for mere information.
Oplever du en utryg situation, du vurderer, du ikke selv kan klare, skal du kontakte en medarbejder på skolen.